Eğitim zihnin geliştirilmesi ve geniş
düşünebilme pratiğidir. Milli eğitim ise genel manada toplumun geneline verilen
standart amaçları olan milli birlik ve beraberliği oluşturmak için yapılan
kurumsal, toplumsal, teorik ve pratik eylemlerdir.
Eleştirel bir mantıkla bakınca Milli eğitim
kamu yararı adına bireylerin gizil güçlerinin yok edilmesi Yada yok sayılmasıdır. Günümüz Eğitim sistemi
öğrencilerin düşünme, sorgulama, eleştirme, okuma gibi yetileri kazanmasını
sağlayacağı yerde insani entelektüel
derinlikli metodu yok etmektedir.
Modern dünya düzeninde bilgi ve teknoloji çağının etkisiyle de eğitim kişinin hayatının
her alanını kapsamaktadır. Doğduğu andan itibaren insanoğlu gözlerini bir aile
içinde açar. ilk eğitim alacağı yer ailesidir. Ailesinin sosyal, ekonomik, kültürel
sermayesi o çocuğun ilerde yaşayacağı hayat düzeyi hakkında ipuçları verir.
Eğitim neydi? İnsanın kendi varoluşunu ortaya
çıkarma serüveni ve bunun sonucunda mutluluk elde etme rüyasıydı. Bu serüven sürecinde günümüz modern dünyasında
birçok kurum aracılığıyla bireylerin bu ihtiyaçlarını gidermek ve daha
eğitimli, mutlu bireyler ve toplum oluşturmak için çaba sarf edilmektedir.
Türkiye eğitim sistemi dinamik bir yapıdadır. Bu
Dinamiklik eğitim çalışmalarında fay hattı etkisi yaratmakta her yeni değişimle
eğitim sistemi alt üst olmaktadır. Bu durum gelişimini tamamlamamış fay hatları
ile dolu genç oluşumlu bir coğrafyayı andırmaktadır. Bu anlamda karşılaştırma
yapılırsa Avrupa ülkeleri eğitime bağlı sistemsel disiplinini tamamlamış
sarsıcı olmayan güncelleştirmelerle eğitim öğretimine devam etmekte iken,Türkiye de ise Her yıl eğitim siteminde köklü
değişimler yapılmakta binlerce çocuk genç bu yapılan değişimin kurbanı olmaktadırlar. temel eğitim de devlet okullarının fiziki koşullarının yetersizliği, her sıraya üç çocuğun sıkıştırılması daha bir çok sorun eğitim kalitesinin yetersizliğini anlamada belirtilen küçük bir nüanstır.
Orta öğretim döneminden geçip, Üniversiteye istediği bir bölümü tercih edip o bölüme aranılan özelliklere sahip
olarak giren genç ler birkaç yıl sonra kabus görmüş gibi kendi alanlarına
yabancılaşmış, merakları yok olmuş, hevesleri bitmiş bir yığına
dönüşmektedirler.
Bu çerçeveden bakınca üniversite eğitimi almış bir
genci üniversiteyi bitirince kpss denen temeli kırtasiyeciliğe dayanan
üreticiliği, yaratıcılığı, mutluluğu yerle yeksan eden kişileri bunalıma
sürükleyen bir kısır döngü tabiri caizse depresyon sınavı oluşturulmuş kpss ye alternatif olacak
başka bir sitem de bulunamamıştır.
Bu durum Üniversite
eğitimi alan öğrencileri hayal kırklığına uğratmış. Eğitim veren üniversite
hocaları ise tek çıkış yolu olarak kpss sınavına girme yolunu
göstermişlerdir. Bu durum binlerce
gencin en üretken yıllarını kpss yi kazanırım düşüncesiyle öğrenilmiş
çaresizliğe sürüklemiş. Belli bir yaş dönemine gelmesine rağmen ekonomik
özgürlüğünü kazanamamış mutsuz yığınlara dönüştürmüştür.
Doğduğu andan itibaren milli eğitim ağının içinde
kendini bulan birey varoluşunun bilinçlenme ve farkına varma aşaması olan
gençlik yıllarında yaşadığı ülke eğitim sisteminin siyasi düşünceyle paralel
gittiğini fark edince ilk hayal kırıklığını o anda görür ve içinde ki öğrenme
şevki kırılmaya başlar.
Bu durum milli eğitim kurumlarında sürekli değişim
ve dönüşümlere neden olmuş, her gelen siyasi oluşum kendi ideolojisi ve ruhunu
eğitim kurumuna vermeye çalışmıştır. Bu da eğitim sistemini kargaşalı kafası
karışık, bilim, düşünce üretmekten yoksun nesiller oluşturmuştur.
Sevdiği mesleği değil de iş bulacağı mesleği seçmeye
çalışan genç birey o andan itibaren toplumun sağlıksız bir elamanına
dönüşmüştür.
Eğitim, bireylerin Fazlalıklarını atıp medeniyet
basamağına adım atmasıdır. Eğitim, salt nicelik değildir Sınav geçme puanına
endeksli Eğitim üreticiliği ve enerjiyi yok eder. Eğitim, niteliği geliştirme varoluşunu,
doğuştan getirdiği yeteneğini ortaya çıkarmaya yardımcı bir mekanizmadır.
Yoksa eğitim kişileri zorunluluğa, bunalıma sürükleyen
mutsuz eden çetrefilli bir sürece dönüşürse buna eğitim denmez hamallık, tutsaklık
denir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder