Follow Us @bedelencu

9 Ekim 2016 Pazar

Hayata Vurulan Son Darbe Azrailin Ölümü



Külli nefsin zâikatü’l-mevt”, “Her nefis ölümü tadacaktır.”   diyor Allah. Kur -an da.

Bu minvalde ölüm sözcüğünün ve ölümün günlük hayatımızın her ayrıntısında yer edindiği şu günlerde ölümü irdelersek şunlar söylenebilir; hayat doğum ile ölüm arasında yaşanan mücadele alanıdır.

Bu anlamda farklı bilim dallarında her bir filozof bilim adamı kendi branşlarına uygun olarak yaşamı ve ölümü irite etmişlerdir. Bu durumu dini jargon dan  yola çıkarak irdelersek dinde ölümün mutlak olduğu, her canlının ölümü yaşayacağı ve bu durumun kaçınılmaz bir son olduğu vurgusu yapılır.

 Din sadece canlıların değil dünyanın da bir doğuş senaryosu olduğunu aynı şekilde insanın ölüm gibi dünyanın ise  kıyamet gibi bir sona giderek insanın ve dünyanın mutlak sonunun gerçekleşeceğine değinmiştir.

Ölüm, öldürme, cinayet, canlı bomba kavramları bizim içinde bulunduğumuz ülkede dahil olmak üzere Orta-doğu diğer bir deyişle Müslüman coğrafyasında çok popüler cümleler evet ölüyoruz öldürülüyoruz ve bu durumdan çok ta muzdarip değil gibiyiz. Eğer ölen bizim düşünce dünyamıza ırksal, kültürel bağlarımıza yakınsa feryatlar figanlar koparıyoruz. Yok, eğer düşman ilan ettiğimiz bir topluluksa ölen yada öldürülenler içten içe seviniyoruz bu durum artık öğrenilmiş bir doğru haline getirilmiş toplumsal gerçekliğimiz olmuş.

Evet, bizler uydurulmuş, üretilmiş bir projenin uygulanması için düğmeye basılmış bir mizansenin kurbanlarıyız. Yaşadığımız bu yüzyılın şansız elemanlarıyız. Bir mühendislik yöntemle Üretilmiş bir projenin ( BOP) zorunlu izleyicileri, gözü yaşlı yüreği kararmış insanlarıyız.

 Ölüm sözcüğünün ve gerçeğinin çok fazla gündemimizde yer edindiği bir zamanda yaşıyorken bu anlamda ağızlardan düşürülmeyen kendini temize çıkarmak, kötülüğünü örtmek için çokça telaffuz edilen  ‘’Allah’’ bu konuyu nasıl anlatmış inceleyelim;

Allah İsrafil'e Sur’unu üflemesi için emir verdiğinde o gün Allah'ın dilediği kimseler hariç yer ve gök titreyecektir.

Sonra Allah Azrail’i yanına çağıracak ve “Ey Azrail yaratılanlar arasında kim hayatta kaldı ?” diye soracak. Azrail bunun üzerine İnsanların öldüğünü, Cinlerin öldüğünü, Meleklerin öldüğünü,  yerde ve gökte yaşayan ne varsa öldüğünü söyleyecektir.

 Allah tekrar soracak “Ey Azrail yarattıklarım arasında kimler hayatta kaldı” Azrail cevap verecek “Cebrail, Mikail, İsrafil ve karşında duran kulun dışında kimse kalmadı” Allah emredecek “Cebrail’in, Mikail in ve İsrafil in de ruhunu kabzetmesini söyleyecek.

3 büyük meleğin de canını kabzeden Azrail Allah'ın huzuruna çıktığında Allah O’na tekrar soracak “Ey Azrail! Yarattıklarım arasında kimler hayatta kaldı” Azrail sadece kendisinin kaldığını belirtecek ve Allah:
ÖL! EY ÖLÜM MELEĞİ
Azrail Ölümü tadarken Allah'a son sözünü diyecek “Ey Azamet ve İzzet sahibi Rabbim. Eğer ölüm sarhoşluğunun bu kadar can yakıcı olduğunu bilseydim, Sen’den kullarının ruhlarını kabzettiğim için af dilerdim
Ve Azrail’de ölür. Allah tek başına kalır. Bütün Kainatta Allah’tan başka hiç bir varlık kalmamıştır. Ne bir Melek, Ne bir canlı.  Allah dünyaya dönüp bakar. Dünya tam bir harabe içindedir. Taş üstünde taş kalmamış ne iniş ne de çıkışlı bir yol kalmıştır. Ve der ki “Ey Dünya! Nehirlerin nerede? Ağaçların nerede? Denizlerin nerede? Sarayların nerede? Kralların ve Kralların çocukları nerede? Benim çeşitli nimetlerimle yaşayan fakat benden başkasına ibadet edenler nerede ?
“Bugün Hükümranlık Kimindir ?” (Mümin 40.16)
Evet, bu doğuşun ve ölümün dini terminolojideki ifadesidir. Yaşam alanlarımızı birbirine katıp talan eden krallara, başkanlara, onların dalkavuklarına, her türlü haksızlık karşısında susmayı tercih eden halka örnek teşkil etmesi için iyi bir menkıbe olacağı kanaatindeyim zira insan hercai dir. değişir çabuk unutur. zalimdir, vahşidir. Bunun en güzel örneklerini vereceğimiz bir coğrafyanın bahtsız bireyleriyiz nede olsa. 

Bu muhtevadan, bağlamdan yola çıkarak diyoruz ki;i Hükümranlık tüm kainatta ve dünya da sadece yüce yaratıcının dır. Bozgunculuk yapıp dünyayı sınırlarla,simgelerle, sembollerle ayırıp nefreti kışkırtanların değil.
Kaynak: ölüm, kıyamet, ahiret ve ahir zaman alametleri. (İmam Şa’rani)

2 yorum:

  1. Ölüm ani ne yapar bu fani.?

    YanıtlaSil
  2. Ölüm var olmanın arifesindir belkide.Ölmek veya yaşamak.soğuk sıcak.kahraman hain.bu tür karşıtlıklar düalist bakışın aslında indirgemesin ürünüdürler.sıcaklık veya soğukluk. Kendi içinde ayrışabilir.farklılığı tartışılabilinir.Ölüm döngünün anlatılabilmesi içindir.Yunus diyorya,ölürse ten ölür canlar ölesi değil.zincirin bir parçası olmak ve ölümü bu zincir içerisinde bir aşama olarak görmek azrailede yabancı bir durum olabilir.Bilimsel meteroloji az veriyle genellemeyi içeriyor.Bu doğruya en yakın olarak kabul ediliyor.Buradaki karşıtlık içeren bakış indirgemesidir.sahayı küçültüp analiz yapabilmesidir

    YanıtlaSil